summer3.jpg - 23.94 کیلو بایت

 

  

summer2.jpg - 31.40 کیلو بایت

 هر روز، صبح که از خواب بیدار می‌شوید یا در راه مدرسه وقتی کوله پشتی به پشت به سمت مدرسه می‌روید... فرصت خوبی برای شمردن نعمت‌هایی است که خدا به ما داده. تعمت‌هایی که شکرگذاری‌اش همان استفاده‌ی درست از آن‌هاست. سلامتی بی برو برگرد یکی از گزینه‌های نعمت‌های خداوند است. شاید یکی از ما، عضوی از بدن مثل پا را نداشته باشد، اما باز هم نعمت سلامتی را دارد! او قلب تپنده و چشم‌هایی بینا دارد. شاید یکی از ما، احساس‌های خوبی درباره‌ی زندگی نداشته باشد، اما دلش بخواهد زندگی‌اش را تغییر دهد. پس او هم باید برای این فکر سالمش شکر کند. سلامتی فقط در اعضای بدن و فکر ما نیست. تغذیه‌ی خوب، خواب مناسب و سبک زندگی هم جزوی از دنیای سلامتی ما هستند.

1.jpg - 59.89 کیلو بایت

  1. مصرف سه وعده غذا (صبحانه، ناهار و شام) را حفظ کنید. نگویید «فردا امتحان دارم، شام نمی‌خوام!»، «دیرم شده، صبحانه نمی‌خورم!»
  2. غذایتان را آرام بخورید. با جویدن آهسته‌ی غذا آنزیم‌های گوارشی پیش از رسیدن غذا به معده، شروع به فعالیت کنند. با آرام غذا خوردن می‌توانید مزه غذا را کاملا حس کنید. اگر هم دوست دارید خوش‌فرم و خوش‌اندام باشید بدانید هر چه غذا را آرام‌تر بخورید زودتر احساس سیری خواهید کرد و با زیاد غذا خوردن باعث چاقی نخواهید شد.
  3. هنگام غذا خوردن از هر گونه هیجان و درگیری‌های خانوادگی دور باشید. مسائل مهم و دعوا برانداز را هم سر غذا مطرح نکنیم!

2.jpg - 83.69 کیلو بایت

  1. توی خواب است که مواد غذایی جذب شده و مواد زائد آماده‌ی دفع شدن می‌شود. پس داشتن عادات غذایی صحیح و توجه به زمان خوابیدن و استراحت برای حفظ سلامت بدن مهم است. دیر خوابیدن و دیر بلند شدن از خواب، باعث می شود مواد سمی توی بدن شما مدت بیشتری بمانند.
  2. همه دوست دارند درخشان‌ترین و قشنگ‌ترین پوست‌ها را داشته باشند. یشتر افراد بعد از چند شب کم خوابی، دچار پوست زردرنگ و چشم های پف کرده می شوند. کم خوابی طولانی پوست را خراب کرده وخطوط ریز و سیاهی زیر چشم ها ایجاد می‌کند. وقتی که شما به اندازه کافی نمی خوابید، بدنتان مقادیر بیشتری از هورمون استرس به نام کورتیزول را تولید می کند.
  3. خواب مناسب شبانه مي تواند بهترين روش براي تقويت حافظه باشد. برای دیدن یک فیلم یا حتی خواندن یک کتاب، صبح‌ها، ظهرها و عصرها وقت بگذارید تا حافظه‌یتان خوب سر جایش بماند.

3.jpg - 81.35 کیلو بایت

  1. هر کسی در دنیا نگاهی به زندگی دارد. یکی بیشتر دوست‌داشتنی‌ها را می‌بیند و یکی دیگر بیشتر اشتباهات و دوست نداشتنی‌ها را. این نگاه یک نتیجه‌ی جالب دارد! نوع نگاهی که بیشتر دوست‌داشتنی‌ها را می‌بیند کمتر درد می‌کشد و حساس است. مورفین یک هورمون ضد درد در بدن است، آدم‌های با نگاه زیبا بین مورفین بیشتر و درد کمتری در زندگی حس می‌کنند.
  2. داشتن نگاه مثبت فقط داشتن نگاه منتقدانه و قبول کردن به تفکرات منفی نیست. با توجه بیشتر به دوست داشتنی‌‌های زندگی و تلاش برای به دست آوردن آن‌ها، عینک نگاه‌مان مثبت می‌شود.
  3. حسادت تاثیرات بدی روی زندگی هر فرد می گذارد اما کنترل آن بسیار سخت است. شرایطی که حسادت ایجاد می‌شود را پیدا کنید و حواستان بیشتر در آن شرایط جمع باشد. خودتان را با بقیه مقایسه نکنید و تمرین بالا بردن اعتماد به نفس داشته باشید.

4.jpg - 81.65 کیلو بایت

  1. ورزش از بیماری‌های مختلفی جلوگیری می‌کند مثل دیابت، فشار خون، ناراحتی‌های قلب... اما باید مرتب و مداوم ورزش کرد. پس اهداف قابل دستیابی و معقول تعیین کنید. مثلا دو تا سه مرتبه ورزش در هفته، هر بار به مدت بیست تا سی دقیقه.
  2. زمان و شیوه‌ی خودتان را برای ورزش کردن پیدا کنید. هر کسی یک شرایطی دارد و خودش می‌تواند بهترین انتخاب را برای ورزش داشته باشد. یکی کلاس می‌رود، یکی در خانه ورزش می‌کند و یکی یک راه دیگر پیدا می کند.
  3. خیلی وقت‌ها درس‌هایمان را خوب خوانده‌ایم اما حواسمان جمع نیست و سوال‌ها را جور دیگری می‌خوانیم و جواب می‌دهیم. ورزش حواس شما را جمع می‌کند. تمرکز را بالا برده و شما را در امتحانات موفق‌تر می‌کند.