summer3.jpg - 23.94 کیلو بایت

 

  

summer2.jpg - 31.40 کیلو بایت

 

«سلامت همچون تاجی است بر سر انسان‌های سالم، که فقط بیماران قادر به دیدنش هستند.» این جمله را قدیمی‌ها می‌گفتند و هیچ وقت قدیمی نمی‌شود. همه چیز نیاز به مراقبت دارد. سلامتی هم که یک تاج بزرگ زیباست، باید حسابی مراقبش باشیم و تا می‌توانیم درباره‌اش مطالعه کنیم و آنچه می‌خوانیم را در زندگی بیاوریم. می‌توانید از امروز شروع کنید که فردا هم دیر است!

سلامت بدن من

1.jpg - 94.72 کیلو بایت

  1. خوابیدن، پشت میز نشستن در خانه مدرسه، تلویزیون نگاه کردن، اوقاعت فراغات پای رایانه و موبایل و حتی مطالعه، غذا خوردن... این همه کار در روز می‌کنیم اما بدون هیچ فعالیتی. بدن انسان نیاز به تحرک دارد. باید راه برود. بدود. جست و خیز کند؛ اما.... امایش را شما ادامه دهید. آیا می‌شود کاری کنیم که زندگی پر تحرک‌تری داشته باشیم؟
  2. بیشترین درد بدن انسان، مربوط به بد نشستن و زیاد نشستن است. باید حواسمان به دردهای مربوط به شانه‌ها، گردن، مچ وقتی که با رایانه کار می‌کنیم باشد.
  3. هر چه زمان نشستن در طول روز بیشتر باشد، خطر ابتلا به بیماری‌های چاقی، دیابت و قلبی بیشتر است.
  4. نشستن زیاد نه تنها، بدن را آسیب می‌رساند بلکه ذهن را هم کند می‌کند.
  5. راه حل چیست؟ یک برنامۀ ورزشی مناسب برای خودتان طراحی کنید. در طول روز سعی کنید راه بروید، از اتوبوس و مترو بیشتر استفاده کنید، پیاده‌روی را در برنامۀ روزانه‌یتان بگذارید. اگر می‌توانید در خانه یا با دوستان ورزش کنید، منظم و مداوم.

سلامت روان من

2.jpg - 69.77 کیلو بایت

  1. ذهن هم مانند جسم نیاز به غذا دارد. باید مواظبش باشید و به موقع و به اندازه غذایش را بدهید. یکی از کارهایی که حسابی روان‌تان را تقویت می‌کند، دعا کردن است. دعا، گفتگو با خداست. ما از او در روزهای خوب تشکر می‌کنیم، در روزهای سختی از او کمک می‌خواهیم و یادمان می‌آید در گذشته و الان چقدر نعمت و خوبی برایمان فراهم کرده که گاهی فراموشمان می‌شود.
  2. همیشه خوش بو باشید. عطر لازم نیست گران و خریدنی باشد. گل‌های خوش‌بو را ببویید، میوه‌های تازه را ببویید، ادویه‌هایی مثل دارچین را وقت غذا پختن ببویید. ببینید چقدر عطرهای مختلف در دنیا هست. هر کدام از آن‌ها می‌تواند غذای خوبی برای حال و هوای شما باشد.
  3. داوطلب کارهای خوب باشید. آیا مدرسۀ شما فعالیت‌های گروهی دارد؟ به مناسبت‌های مختلف به خیریه‌ها کمک می‌کند؟! معطل چه هستید شما هم داوطلبانه کاری را برعهده بگیرید. گاهی کار داوطلبانه یعنی مشکلی از دوستتان را حل کنید، مثلاً به درس‌هایش کمک کنید. گاهی کمک به مادر و پدر در کار خانه است. کاری که همیشه برایش ناز می‌آوردید را حالا از دل و جان انجام دهید.
  4. سر وقت بخوابید. صبح زود بیدار شوید. خوب خوابیدن روانتان را آرام می‌کند، خلاقیتتان را هم زیاد!
  5. زیاد بخوانید! کتاب‌های خوب را پیدا کنید و تا می‌توانید در وقت‌های بیکاری بخوانید و بخوانید و بخوانید.

سلامت اجتماعی من

3.jpg - 79.99 کیلو بایت

  1. هیچ کس بهتر از شما از اهداف و برنامه‌های زندگی‌تان خبر ندارد. شما با دقت و مشورت، هدف‌هایی را برای خودتان تعیین کرده‌اید و برنامۀ زندگی‌تان را آنطوری که به هدفتان برسید ساخته‌اید. پس چطور گاهی خجالت می‌کشید به کارهایی که خلاف هدف‌ها و برنامه‌هایتان هست «نه» بگویید؟
  2. یک بیماری به نام خجالت کشیدن از کار خوب است و یک بیماری دیگر خجالت نکشیدن از کار بد است. گاهی انسان به این بیماری‌ها دچار می‌شود و خجالت می‌کشد کار خوبی کند؛ مثلاً نه گفتن به یک کار بد!
  3. نه گفتن به معنی دعوا کردن که نیست. می‌توانید برای گفتن نه به پیشنهادی که مناسب نیست، جملات قشنگ، دوستانه و محترمانه پیدا کنید. نه گفتن یک هنر است، باید یاد بگیرید تا هنرمند باشید.